2011/10/09

DIY: Eskiden yapılmışlar

Yağmurdan sıçana dönmüş, totosu soğuktan donaraktan poz vermeye çalışan kırmızı suratlı bir Minikkuş'la sizi karşı karşıya getirip haftasonunuzun kalan son bikaç saatini ziyadesiyle mındar etmek istemediğim için, bugün derinlemesine yaptığım gardrop detoksu sonrası bulduğum birkaç eserimi sizlerle paylaşıcam bu postta :)




Can sıkıntısına elime şişi ipi alıp yaklaşık 2 metre uzunlugunda lastik örgüsüyle ördüğüm ve bitirdikten sonra ordan burdan dikip şekil vermeye çalıştığım yeleğimsi aksesuarım :)
siz "o ne yaaa, bu nasıl giyilirki" falan gibi bi düşünce içerisine girmeden ben söyliyim, kafanızdan geçirip omzunuzdan aşşa salıyosunuz. o kadar :)


iki kolunuzu aralardan geçirip böyle zincir zincir salıyosunuz aşağı doğru. ilginç ve saçma bişi ama ben çok sevmiştim :)


Arkası da boş kalmasın diye bikaç atraksiyon da arka kısmına eklemiştim. Uçlarını döndüre döndüre örgü gibi yapıp diktim. arkadan sallanabilir de, bluzun üzerine çengelli bir iğneyle tutturulabilir de.



Malum kış kapıya dayandı, örgü bilen bayanlar fıtı fıtı bişiler örmeye başlarken, örgü bilmeyenlerin de geleneksel her sene örgü yapmayı öğrenme çalışmaları başladı diye düşünüyorum:) 
yeni öğrenenlerin ilk ördüğü şey de "ayy çok güzel gidiyo, bütün kış takarım ben bunu boynuma, ayyy ne kadar hızlı örmeye başladım" gibi motivasyon cümleleriyle tamamlanıp, hiçbi zaman da giyilmez, kesin:)


Böyle ev hali tshirt üstüne taktığıma bakmayın, gömlek kazak hırka, herşeyin üstüne takılabilir bişi bu ördüğüm yaka.
Seri üretim atkılarından başka bişi örmeyen minikkuşun
"hmm şu ilmeği şurdan atıp burdan geri koysak "
gibi ilginç yaklaşımlarla kendinden gayet emin bişekilde tamamladığı eserlerinden biri:)
Uç kısmındaki delikten diğer ucu geçirip fiyonkumsu bişi yapabiliyosunuz.
Bide örümcek broş takıyoruz, fobilerimizden arınıyoruz. evet.



Evde kiç kullanmadığım ama kumaşını sevdiğim için atmadığım çok sayıda kıyafetim var. bu pembeli turunculu kumaş da onlardan birine ait aslen:)
öyle kuru kuru gömlek giymeyi hiç hazetmeyen bi kişilik olarak beyaz gömleğimi yeniden yaratmaya karar verdiğim günlerden biri.
Bi tarafı koton, bi tarafı kot olan kumaş parçasıyla fiyonk yapıp, uçlarına da renkli kumaştan püsküller sarkıttım.
Yetmedi, gömleğin diğer yanına spor dikişi taklit ederek ve yine elimle* dikerek kemerimsi bişi daha ekledim:)
elimle* : makine dikişi değil anlamında. tabiki de elimizden başka neremizle dikebilirizki:P


O da yetmedi, arkasına da ince bir kemer yaptım:)



Can sıkıntısına neler yapıyo işte insan :)

Saatlerce dağ gibi ütü yaptığım ve gardrobumu temizleyip ayıklama işlemiyle uğraştığım için bugünü hiç pazardan saymıyor, yarının aşırı soğuk ve yağmur sebebiyle tatil olmasını umuyorum..

oldu madem görüşürüz :)

18 yorum:

  1. aynı gardrop operasyonu bizim evde de vardı bugün ve tüm gün sadece kendi tarafımı bitirebildim,
    sonrasında dolabımdan çıkan 2 çuval atık malzeme büyük bir boşluk oluşturdu haliyle:)

    YanıtlaSil
  2. bu arada hamaratlık ve hanımkız olabilme becerisi genetik midir sonradan mı kazanılır hala düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  3. diy hatunu minikkuş manevi ablam benim ne mındarı ya çok hoşuma gitti bunlar.. hepsini istiyorumm! :) ellerişne sağlık ya çok cicilerr ben bütün kış takarım valla:D bide geleneksel yerine geleneksek yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  4. tasarımcı minikkuş...
    süper olmuşlar işte...
    eline sağlık canıııımmm...
    şerit şeklinde olan favorim. sırtta burgu ile biten...
    bu arada ipekyolda bir hırka beğendim...
    dantel örgü karışık ...
    bak mutlaka. tasarım bir ürün...

    YanıtlaSil
  5. walla ben o ikinci tasarımını çok beğendim! gaayet cool bi aksesuar olmuş, hem de hiç görülmemiş bişey (ben görmedim en azından :)) arkası da ayrı bi güzelmiş..
    diğerleri pek benim kullanabileceğim şeyler diil ama bende de deri parçaları var future DIY project için bekletiyorum :P şöyle bi dolayayım bakalım bişeye benzeyecek mi :)))

    öptüm şekerim, iyi haftalar


    Wear A Smile!

    YanıtlaSil
  6. alışveriş danışmanı; senede 2 kere bi yaz bi kış yapınca böyle yorucu oluyo müdür yaa :D sahi hamaratız diimi :P öperim kuzum.
    SED; teşekkürler tatlım begenmene sevindim. eskiden yaptıklarım işte:D istersen şu şeker pembesi olan arkadaşı sana göndereyim, adresini mail at bana ;)
    elifcim çok teşekkürler kuşum. benim de en saçma bulduğum ama en sevdiğim parçadır o :) diğerleri daha küçükken yaptığım şeyler:)
    Ahsencim kimsede görmemen normal çünkü o kadar uydurdum, o kadar derme çatma kafamdan yaptımki :)) hatta yaparken kardeşim bile "neye benzetecen allah bilir" diye bakakaldı:) deriden de cok güzel şeyler olabilir baK. püskül mesela ;) öperim kuşum, sana da iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  7. Ilk parcayi cok begendim ben... Basic tisortlere, hareketlilik katar ve ne kadar da guzel olur :))) Kucuk parcalarla bile olsa, yaraticilik guzel sey... xxx

    http://emilietrend.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Çok orjınaall.Fiyonkludan bende yapmayı düşünüyorum:))

    YanıtlaSil
  9. gömleğin arkasındaki kemer fikrini çok sevdim,zaten bayılırım gömlekteki kemerlere:))xoxo

    YanıtlaSil
  10. ben ilk resimdeki örgüyü cok begendim,en kisa zamanda kendime de böyle birsey yapmayi umuyorum;))sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. bu arada bana da beklerim ;))

    YanıtlaSil
  12. ayy evet evet!! hemen atıyorum :)

    YanıtlaSil
  13. emilie trend; kullanmayacak olsam da bişiler üretmeyi seviyorum :) teşekkürler!
    Butik Merve; yap tabi, bitirince de paylas:)
    gülümse; kemerimsi bişi aslında, hiçbir fonksiyonu olmayan iki bagcık:)
    Nazan yılmaz; benimki biraz fazla sallapati oldu, seninki daha güzel olur bence:D yap ve paylaş emi, merak ederim bak ben:)
    SED; mail adresimi bundan kelli blogumda paylasıcam, kimse mail adresime ulasamiyomus. hayret:O
    asiyecelik777@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. grili olanı çok beğendimmm severim öle değişik aksesuarları değişik şekillerde kullanmayı.

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Hepside çok hoş. Gömlek çok farklı ve hoş olmuş. Eeee can sıkıntısı değil sadece bence üretmeyi seven yapar bunu yoksa diğerleri yatar televizyon izler....

    YanıtlaSil
  16. İlk karede dolanarak kullanılan gri örme aksesuar ne kadar yaratıcı tatlım! :) siyah uzun kollu bir jarse ile de çok güzel olur bir kere aşırı tarz duruyor benzeri de kimsede yok süper! :) gömleği baştan yaratmana da hayran kaldım kuzum, çok yeteneklisin maşallah :) bense o eline şiş almayı bilmeyenlerdenim ne yazık ki :(


    BeTwin Us

    YanıtlaSil
  17. trendydolap; teşekkürler:)
    suhuba;kullanmasam bile bişiler üretmek gerçekten hoşuma gidiyo, galiba haklısın:) teşekkürler:)
    betwinus; gri örgüyü yaparken hiçbir fikrim yoktu biliyomusun:) öyle ordan burdan tutturdum, diktim falan, böyle bişi oldu:) begenmene cok sevindim kuzum. güzel sözlerin için teşekkürler. bide kendine haksızlık etme, bence yapmak istesen hemen ögrenip eminim cok daha harika şeyler üretirsin;)

    YanıtlaSil
  18. Wow Beautiful!!! I like your blog!
    Maybe we can follow each other?

    Besos, desde España, Marcela

    YanıtlaSil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^