2014/04/07

Bebek odası ve diğer zıvırlar:)


Ela'yı evlendirmeden onun için yaptığımız hazırlıklardan filan biraz bahsetsem de sizin de sorularınıza cevap vermiş olsam diye bugünün konusunu Ela'nın odası olarak belirledim:) Duyan da Olivia Palermo giyinme odasını bizlerle paylaşıyo sanır :P


Her ne kadar Ela odasını kullanmıyo olsa da,
onun o mis kokusunu içime çekerek hemen başımın yanında yatırmak bana en büyük hazzı veriyor olsa da,
Erman'la aramızda, teslim oluyorum pozisyonunda eller yukarı yatarak bizi sıkıştırmak suretiyle çift kişilik yatakta hükmünü sürse de,
bebek odaları sırf ebeveynlerin gönlü olsun diye tamamen kendi zevkleriyle döşedikleri bir oda olmaktan öteye gitmese bile uzun süre,
yine de insan heves edip yapıyo işte koştura koştura karnı burnunda:)


Hamile olanlar ve bebek sahibi olanlar bu konuyu çok iyi bilirlerki, bebek odası ve tekstili diye bir sorunsal vardır günlerce haftalarca zaman yiyen ama yine de kimsenin istediği gibi çözümlenemeyen! 
Hele bir de "duyan gelmiş" adını verdiğimiz, kedi köpek kalp çiçek allah ne verdiyse bütün figürleri bir arada hem mobilyada hem kumaşta beğenen bir çoğunluğun olduğu bir ülkede yaşıyorsak bu iş çocuk doğurmaktan daha zor hale geliyo!
Şöyle güzel bir çizgisi olan, göz yormayan bilakis göze hitap eden bişeyler olsun çocuğumun odasında diyince de mecbur ya diktiriyoruz ya da piyasadaki bikaç markanın ev dekorasyon mağazalarından almak zorunda kalıyoruz uyku setlerini, yastıkları, battaniyeleri..

İşte tam da bu noktada, tesadüfen instagramda bulduğum ve bana derin bir ohhhh çektiren Renkli Zebra devreye girdi!
Ela'nın odasını ya pastel renklerle ya da zıt ama birbiriyle uyum içinde renklerle donatmak istiyodum başından beri. Allı güllü uyku setleri yerine, yatak örtüsü gibi de kullanılabilecek bir battaniye ve onunla uyumlu bikaç yastıkla bebek odası tekstili işini çözümledim:) Sağolsun Renkli Zebra bu konuda bizim gibi kafası karışık ebeveynler için bi ton alternatif sunmuş web sayfasında ^.^
Kızım yumuşak yumuşak oynasın, ister ısırsın ister üstünde hoplasın diye bide yastık gitarla ödüllendirdim onu :)
Ha bu arada bilmeyenler için, Renkli Zebra'nın sadece bebek odası tekstili değil, giyim ve diğer aksesuarlarla donatılmış kocaman bi online alışveriş sitesi var. 
Ela biraz ele avuca gelsin de ordaki birbirinden güzel hırkalar elbiseler içine gömüleyim diye heycan yapıyorum şimdiden:) Bedenime göre bulsam kendime alarak başlayabilirim, o derece!


Ela'nın giyim alışverişiyle ilgili de sıkça soru geliyo bana. Esasen giydiği tek tip şey, şimdilik penye tulum:) ve bence onlara ilk birkaç ay en çok yakışan şey de tulum zaten ❤️
Kendim için nasıl marka takıntım yoksa, Ela için de herhangi bir markaya bağlılığım yok;) Gözüme güzel gelmişse, Ela'ya yakışacağını düşünmüşsem (ki ben yaptım diye söylemiyorum ama benim kızıma herşey aşırı yakışıyo bence ❤️) ve kullanılan kumaş onun pamuk tenine zarar vermeyecekse hiç beklemem alırım!
Ama tabi şöyle de bi gerçek var; Zara Baby, Carter's, İdil Baby, Mamino, Gap gibi markaların özellikle kız bebekler için yaptığı parçalar insanı çileden çıkarmaya ve bebek yaptırmaya yetecek kadar güzel ve özel bence! :)


Odanın mobilyası, adeta yılan hikayesine dönen bir talihsizlikler silsilesinden sonra ve mecburen, kardeşimin de referansıyla, İstanbul'da bir mobilyacıya yaptırıldı. 1-2 yıl kullanıp sonra tekrar yatağını dolabını yenilemek yerine çok daha uzun süre kullanabileceği ebatlarda yaptırdım dolabını yatağını. Hatta öyleki, bikaç sene sonra bezli tosbaam karşıma geçip "bu ne yeaaaa, ben sevmiyorum bu odayı, bana Barbie'li oda alalım" gibi sinir bozucu bi istekle gelirse, o durumda ben bile kullanırım onun mobilyasını:)


Emzirme koltuğu diye her yerde satılan, sallanan koltuklardan tercih etmedim ben. Çünkü biliyorumki 1 sene sonra o koltuk öylece durcak odada ıvır zıvırların yığıldığı bir gereç olarak. Ama en azından oturumu rahat bir koltuk alırsam, sonrasında salonda
 çalışma odasında yada evin istediğim herhangi bir köşesinde onu kullanabilirim diye düşündüm. Bu yüzden gidip İkea'dan en rahat ve bence en sevimli koltuğu aldım:) 
Odanın halısını ve perdesini de en sade, iddiasız ve cici seçeneği sunan English Home'da buldum.


Odasının kapı yazısı teyzesinin hediyesi olup, henüz kapıya asılmadı:) Şifonyerin üstünde, rastgele bi ucuzluk mağazasından bulduğum ve bence dünyadaki en şirin abajurla pek yakıştılar birbirlerine ^.^

  

Kızıma aldığım ilk oyuncak ise bu çay seti! Evet doğru görüyosunuz:) Ona, 2-3 yaşına geldiğinde arkadaşlarıyla aralarında uydurdukları hikayelerine eşlik etsin diye bi çay seti aldım demliğinden fincan altlığına kadar.
Biraz fazla minyatür olmasalar utanmasam onu beklemeyip ben kullancam! :P


Araba konusunda nerdeyse hiç düşünmeden ve araştırma yapmadan, hali hazırda araştırmış ve fiyat-performans açısından en iyisini belirlemiş olan kardeşimi takip ederek Concord markasını tercih ettik. Özellikle ilk 6 ay boyunca bebeği taşıyacağınız ana kucağının piyasadaki en hafif ana kucağı oluşu ve arabanın her türlü pürüzlü yolda sarsmadan kaymak gibi gidişi göz ardı edilemeyecek kadar cazip özelliklerinden birkaçı bence;) 
Biz şiddetle tavsiye ediyoruz kızımlan:P


Ha bide beşik konusu var tek başına post olabilecek kadar kafa karıştıran!
Onlarca dükkan gezip, sayısız websitesine bakıp, sonunda klasik beşik almaya karar verdik biz:) Sağa sola sallanan, gerektiğinde sabitlenebilen, bence oldukça şık ve kullanışlı bi beşik bulduk Mothercare'de.
Ama bi sorun bakalım şu fotoğrafta gördüğünüz pergelle çizilmiş kafalı cüce kaç kere bu beşikte uyudu?!
Bu beşik şu an yatak odamızda, yatağımızın hemen dibinde elbise askısı olarak hayatını sürdürmekte:)


Şu minicik insan yavrusunu beşikte, hatta ve hatta bebek odasında yatıran ebeveynlere hem şaşırıyorum, hem de onları tebrik ediyorum bu vesileyle!

Uzun lafın kısası, odaymış beşikmiş bahane, mis kokularda boğularak uyumak şahane! ❤️

Dipnot: Beşiğin kenarındaki pofuduk yan korumaları hamileyken ben kendim bizzat dikmiştim kızımın minnak uzuvlarını beşikteki parmaklıklardan korusun diye ^.^ Onu da söyliyim unutmadan:)

Daha sık görüşmek dileğiyle esen kal sevgili okur :)

25 yorum:

  1. Maaşallah Ela'ya diyelim öncelikle, sonrada zevkli annesine bir öpücük gönderelim bu güzel odayı bizimle de paylaşıp bebek odası halısı perdesi konusunda kafası karışık 34 haftalık gebeye doğru adresi gösterdiği için :)) Daha sık görüşelim lütfen özleniyorsunuz :))

    YanıtlaSil
  2. Ben ki taaa evibe kadar gelip şu odayı görmeden geri döndüm ya salak olabilirim. Çok şirin her birşey. Tüm öz eleştirilerine katılıyorum ama ne yapacaksın heves işte:) Hepsi çok güzel hepsi çok pürüpak gerçi elamız kadar olamasa da süper ötesi bir birleşim. Ama elanın o gülüşü o yapışık kulakları (miranın kepçe kulakları var da:) o minicik bedeni Allahım maşallah. Onun dününü de bu gününü de geleceğini de severim. Benim maviş gözlü güleç yüzlü yeri geldiğinde de atarlı bebeğim. İyi ki doğdun kızzz gel bi sarılcam <3
    Asiye özledim.

    YanıtlaSil
  3. Evlendikten sonra en az 2 sene çocuk yapmak yok demiştim ama senin su Ela kızı gördükten sonra bu sene üzerinde bir kez daha dusunebilirm diyorum :)) fincan takımı hediyen sahane olmuş bence oturup annesi gibi harika hikayeler yazabilir bu minnoş, simdi ole onun suskun durduğuna bakma gözlem yapıo.
    O yatak kenarını da elde falan diktim de atiim kendimi şuracıktan! Size coook maşallah derr oper kacarımmmm :)

    YanıtlaSil
  4. Cok güzel 41 kere masallah o cay setine bayildım.ALlahim saglikli bir omur nasip etsin insallah.

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem bir oda olmuş bence hele dolaba bayıldım :) sade ve huzur dolu..Teşekkürler verdiğin bilgiler için şimdi hemen bebek arabasını araştırmaya başlıyorum :) İnsan bukadar minik bir bebekle uyuyunca acaba ezilir mi diye korkar gibime geliyor,beşik daha güvenli değil mi :) Ayrıca kafası pergelle çizilmiş yamuk yumuk yatan kızını da öperim..

    YanıtlaSil
  6. Yaa Ela seni de anani da yicem valla :)) Ay ben de bi'toparlayamadim fotograflari, hastane susleri ve odasini yazmak icin :)
    Onun odasini, cay setini, kiyafetlerini yerim ♥

    YanıtlaSil
  7. ilerde şöyle olcak, bak büyüyünce şunu yapıcak teranelerine girmekten hiiiç hoşlanmayan bi anne olarak, bu muhteşem oda için seni tebrik ediyorum kuzum! her sey mükemmel! allahım Ela kuşuma saglıklı ömür nasip etsin hep sizin yanıbaşınızda:) öperim çok çok

    YanıtlaSil
  8. Ela kadar olmasa da çok tatlı olmuş ki ^.^ Öperim o güzel, tatlı kızı ve anasını.
    (Maşallahı unutmayalım.)

    YanıtlaSil
  9. ayy oda ya da ela ya da sonunda bir post girmenede bayıldıııııım :) Maşallah kuzucuğa çok tatlı Allah nazarlardan saklasın annesi :)

    YanıtlaSil
  10. şahane bir oda olmuş ela kuzuya :) annesiyle babasıyla mutlu mesut büyüsün inşallah :)) bu arada minikkuş seni cuma günü bahçelievler 7. cadde de gördüm mutlu oldumm ^.^

    YanıtlaSil
  11. Odaya bayıldım, çoook güzel olmuş
    Fotoğraflara bakınca tek dikkatimi çeken şey şudur ki , koltuğun rengi.Mobilyaların renkleri aynı, koltuk belki daha canlı bir renk olabilirdi.
    Çocuğunuzu sağlıkla büyütün
    :Zzz

    YanıtlaSil
  12. Elacik cok tatli masallah, odasida zevkli bir annenin elinden cikma belli :) hersey cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  13. Hepsi harika görünüyor. Büyüyünce odası için isyan edeceğini pek sanmıyorum :)
    Çay seti... Şimdiden harika bir oyuncak olmuş. Kız annesi olmak, farklı gerçekten sanırım.

    Bebişlerimizin halıları da aynı ;) söylemeden geçemeyeceğim.
    Ela yı mis mis kokla bizim yerimize.
    Sevgiler,
    Meldemoz.

    YanıtlaSil
  14. herşey iyi hoş da son foto beni benden aldı..

    allah sağlıklı nice yıllarını görmenizi nasip eylesin.
    sevgiler,
    enda.

    http://detailsbyenda.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. duvarın rengi nedir acaba?

    YanıtlaSil
  16. Harika bir oda hazırlamışsınız tam da benim bebeğim için de hayal ettiğim gibi.Tavsiyelerinizi hemen not aldım.Kızım olursa alacağım ve beraber oynamak için sabırsızlanacağım oyuncaklarından birisi çay seti de:-) Meleğiniz Ela ile mis kokulu güzel günler.

    YanıtlaSil
  17. Harika bir oda hazırlamışsınız.Tam benim de bebeğim için hayalimdeki oda olmuş.Tavsiyelerinizi not aldım,araştırmaya başlıyorum şimdiden.Meleğiniz Ela ile mis kokulu güzel günler:-)

    YanıtlaSil
  18. ben de cicili bicileden uzak sakin bir oda istemiştim ve gercekten zormuş oylesini bulmak:) harika olmus minik elanın odası inşallah oranın saltanatını sürmeye karar verir. bu arada uyarmadı deme siz onu yatağında yatırmaya başlayın (hatta odasında ) şuan bunun cok zevkli olduğunu biliyorum ama o minik pamukçuğun sizi kandırmasına izin vermeyin. birkaç ay sonra bunu yapmak cok zorlaşacak ve ahh kafam aysun dediydi dersin:P ( 4 yasında annesi ve babasıyla yatan en az 3 çocuk biliyorum )

    YanıtlaSil
  19. amaaaannnnnn sen aylarca bekle şişik şişik oncaaaaaaa hazırlık et al al al ... sonraaaa şu çirkin şeyi çıkart meydana peh hiç olacak şeymi bu asiyem ;) yirim ağzını yüzünü maşşşaaalllaaahhhhhhh ... ZEREN

    YanıtlaSil
  20. Vallahi o çay takımı için bile doğurulur :') maşallah kuzuya

    YanıtlaSil
  21. halının modeli ismi nedir acaba?

    YanıtlaSil
  22. halının modeli ismi nedir acaba?

    YanıtlaSil
  23. oyy elanın odasının tatlılığınaa! prenses diye buna denirr..Allahım esirgesin,melekler korusunn,maşallah!

    YanıtlaSil
  24. :) Çok güzel şeyler. Özellikle beşik başındaki berjeri önemsiyorum. Uyurken yanıbaşında olmak ve uyanırken seni görmesiyle yaşadığı heyecan ve şaşkınlık bileşimi ömre dair ömre beden....

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar öncelikle bebeginizi allah bagislasin maşallah..bn de bir anne adayiyim sizden ricam elanin odasının rengini çok beğendim hangi marka ve renk olduğunu yazarsaniz beni çok mutlu edersiniz. .sevgiler bahar

    YanıtlaSil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^